8 Eylül 2014 Pazartesi

Özel Okul mu, Devlet Okulu mu? (Biraz Geç Verilmiş Bir Karar!...)

Arda 2,5 yaşından beri okula gidiyor. Yarım gün olarak başladığımız okul hayatımıza 3 yaşında tam gün olarak devam ettik, ediş o ediş... Adam 4 yıldır okula gidiyor (hepsi özel okuldu), ama daha bu sene ilkokula başlayacak!! 4 yıldır 3 adet farklı özel okul değiştirdik, farklı sebeplerden ötürü... Sonuç: Mükemmel okul yok!... Veliyi %100 memnun eden bir okul yok. Olamaz da zaten. Ya çok rahat olacaksın herşeyi gözmezden gelecek, fazla didiklemeyeceksin, ya da mükemmel okul arayışını bitireceksin...

Özel okullardan beklentiler haliyle fazla oluyor.  Ama bu beklentiler her özel okulda karşılanabiliyor mu ya da ne kadarı karşılanabiliyor? Ya da devlet okulları o kadar mı kötü? Yıllardır her öğretmenin KPSS'den yüksek puan alıp devlette çalışmak istemesine bakılırsa ve puana göre de yerleştirme yapılırsa... Hiç de devlette kötü öğretmenler çalışır tezine inanmıyorum. Tersine başarılıları devlet kapıyor gibime geliyor ve tecrübe daha da fazla olmuyor mu?? (Elbette genelleme yapıyorum, kimse üstüne alınmasın...) 


4 yıllık özel okul maceramızda, şimdiye kadar aslında hiç de öyle çok büyük, çözümlenemez sorunlarla karşılaşmadık biz. Titiz bir insan olmama rağmen, alttan alabilen, çoğu zaman da görmezden gelebilen kişiliğim sayesinde çok da cazgır olduğum söylenemezdi bu süreçte. Ama özellikle son 2 yıldır bu paralar nereye gidiyor? Değiyor mu? Devlet okulundan çok mu farklı özel okullardaki eğitim? İlgi-alaka elbette farklıdır ama okul, pohpohlama yuvası değil ki, eğitim-öğretim yuvası…vb, dışarıdaki çoğu çocuk devlete gidiyorken, çevremizde devlet okulundan mezun olup da çok çok başarılı olan bir çok örnek varken, devlet okullarının eğitim seviyesini özellerle kıyaslamak ne kadar doğru? Bir de arkadan gelen bir kardeş varken, her ikisini de bu derece pahalı bir özel okula göndermek ne kadar mantıklı? İlkokul 1. sınıfta sonuçta her okulda aynı müfredat var. Amaç, okuma yazmayı öğretmek.. Sonuçta sen ne sunarsan sun, olay çocuğunun anladığı kadardır ve onca şaşadan çocuğun kendisine aldığı nedir??.….vb gibi sorular kafamı kurcalıyordu. 

Sonuçta istikrarsızlıklar ülkesi Türkiye’de yaşıyoruz.. Tamam elbette herşey çocuklarımız için, elimizden ne geliyorsa yapacağız elbet ama illa da özel okuldan mı geçiyor bunun yolu?? Sarı şekerimi özel okuldan alıp ilkokulda devletten başlatmayı düşündüğümüzü ama henüz buna karar vermediğimizi söylediğim vakitlerde, çevremden çok ilginç tepkiler aldım. Çoğu kişi, neredeyse %85'i bu kararı desteklediklerini belirtirken, bazıları şaşkınlıklarını değişik cümlelerle, hem de hiç de onaylamadığım cümlelerle ifade ettiler.


Sonuçta, biz çocuğumuzun sadece üst, orta gelir grubu çocuklarıyla okumasını istemediğimize karar verdik. Hayat toz pembe değil, olmayacak da... Çocuklarımız için öyle olmasına çabalasak da, bu hayatta her eğitim seviyesinden insanla, her tür çocukla iletişim kurup kiminle ne şekilde anlaşacağını kendisi öğrenmesi lazım. Üstelik çocuklarını özel okula gönderen çoğu velinin sandığı gibi, o düşük eğitim ya da gelir seviyesinden insanların da çocukları, yine gözlemlerim ve çevremden gördüğüm kadarıyla çok başarılı ve çok efendi/hanımefendi çocuklar yetiştiriyorlar. Ayrımcılığı kafamızda biz yaratıyoruz, çocukların bunu salladığı bile yok...
 
İşin en komik tarafı, benim gibi değişikliklerden çok hoşlanmayan, herşeyi en ince ayrıntısına kadar düşünüp taşınan ve sonradan karar verebilen birinin, okulların açılmasına 1 hafta kala böyle birşeye kalkışması oldu. Gerçi içimde hep vardı ama eşimle tam olarak beraber ortak bir karar veremiyorduk. Hep özel okullar daha iyidir yanılsamasıyla, 4 senemiz geçti...

Mayıs 2014’te kaydımızı yenilemiştik biz geçen seneki özel okulumuza. Tüm bu yukarıdaki sorular kafamda büyüdü büyüdü kocaman oldular. Tam kitap ve kıyafet alım zamanı geldiğinde de patladılar… Evimin dibinde Ankara'daki başarısı da kanıtlanmış bir devlet okulu varken, orayı araştıralım dedik. Ha özel okuldaki gibi sosyallik olmaz belki (gerçi geçen sene Arda’yı gönderdiğim bütün kurslara yine cebimizden ödemiştik, çünkü okulumuz ücretsiz hiçbirşey yapmamıştı!!) ya da İngilizcesi eksik kalır belki ama onları da dışarıdan takviyeyle halledebiliriz diye düşündük.
Bir de ufak, basit bir hesap yaptık...Özel okula vereceğimiz o ücreti her ay bir kenara yatırırsak, ufak ve basit bir hesap kitapla, bir öğrencinin 4 yıllık özel okul masrafı ortalama 100.000 TL'ye denk geliyor. Üniversiteye kadar bu çocuk devlet okuluna gitse 200.000-250.000 TL civarı. Eee garanti mi üniversitede devlet üniversitesini kazanacağı?? Hadi bakalım ödemeye devam.... Özel üniversitelerin, özel anaokullarından daha ucuz olduğu bir ülkede yaşıyorsak, ben çocuğumu devlet okulunda okutup o paraları bir kenara ayırırsam ya da dışarıdan destekle sosyalleştirirsem, istediğim bir özel  üniversitede, hatta ve hatta yurt dışında rahatlıkla okutabilirim. Tercih meselesi elbet. Ama bizim için bu, bize mantıklı gelen oldu. En azından 4 yıllık özel okul tecrübemiz de olunca, aslında özel okullardan da beklediğimiz ilgi ve alakayı da göremeyince, ilkokul 1. sınıfta Ardişkomu devlet okuluna vermeye karar verdik.

Elbette her devlet okulu aynı değil. Ama biz okulun eğer bir ihtiyacı olursa 3-5 veli bir araya gelip o ihtiyaçları çözümleyebilirsek (yani özel bir okula vereceğimiz o paraların yarısı ile devlet okulunun ihtiyaçlarını karşılarsak) çok daha hayırlı bir iş yapmış olmaz mıyız? Hem kendi çocuklarımız için hem bizden sonraki çocuklar için?

Herşeyin hayırlısı olsun inşallah… Mini mini birlerin başta olmak üzere, tüm öğrencilerimize güzel bir eğitim-öğretim yılı dilerim...

46 yorum:

Serap NAR dedi ki...

Kızım daha çok küçük olsada bu sorular kafa kurcalamaya başlıyor ve hep sizin geldiğiniz noktaya geliyorum sınıf öğretmeni olan lise sınıf arkadaşlarımı görüyorum nasıl şevkle ve sevgi dolu bir şekilde eğitim verdiklerini velilerinin yorumlarından görüyorum devlete atanamayanlarında özel okullarda çalışıp yine KPPS ye girdiklerini de.. ve niyeyse üst gelir gurubu çocuklarla okumasının hayatımızda ve onun kişiliğinde daha fazla sorun yaratabileceği fikri daha ağır basmakta.. Umarım herşey güzel gider ve kararınızdan hiç pişman olmazsınız ..

Burcu dedi ki...

Serap Hanım, kesinlikle katılıyorum söylediklerinize.. Özellikle bu yaşlarda çocukların çok acımasız olduğu düşünülürse, çocuklara vicdanlı olmayı, empati kurmayı devlet okullarında daha kolay öğretebiliriz diye düşünüyorum.. Hayırlısı inşallah...

yeliz dedi ki...

merhaba burcu tam düşündüğüm konu üstüne çok güzel yazı yazmışsın devlet mi özel mi olsun diye kafamda deli sorular önümüzde vakit var daha ama senin düşünüğün gibi aynılarını düşünüyorum özel okul çok mu iyi gerçekten tüm beklentilere cevap vercekmi fiziksel ortamı evet çok iyi oluyo bu bi gerçek ama hep çocuklarımızı pamuklaramı sarcaz sürekli iyi ortam mı görmesi doğru dediğiniz gibi iyi öğretmenler devletteyken özellerde başarı nasıl olcak bir tek ingizlizce belki daha iyi oluyodur ama yakın arkadaşımın oğlu özelde okurken ingizlizce dersi aldı ayrıca yani her okuldaki yabancı dil eğitimi ii değil devlet okullarındaki tek endişem sınıf mevcutlarının fazla olması sizde mevcut nasıl bide sizin iyi araştırdığınızı düşünüyorum eğet söylemek isterseniz mail adresime yazabilirmisiniz cetinkayayeliz@hotmail.com

Tarkanın Annesi dedi ki...

vallahi bu sabah hep bunları düşünüyordum nasıl olacak devlet okulu iyimi olur özel dahamı verimli olur diye okuyunca yazını içim ferahladı desem yalan olmaz haaa evet özellerde belki ilgi alaka pohpohlanma daha iyi oluyor 2 sene özel kreşe gönderen biri olarak bunu rahatlıkla söyleyebiliyorum ama devlet okullarında her gelir düzeyinden çocuklarla birlikte oluyorlar hatta kaynaştırma gurubundan çocuklarla da birlikteler mesela dün bazı bedensel ve zihinsel sağlık sıkıntıları olan bir arkadaşıyla aynı sınıfa düştüler ve oyle güzel oynadılarki o kadar mutlu oldumki bu duruma.Aslında biraz sıkıntıları ve düzenin bozulmasına veliler etki ediyor.Bugün bir veli mesela çocuğuna güya ceza vermek adına sınıf kapısını çarpıp çıkmış işte diyorum ya asıl velilerin biraz kendini geliştirmesi ve düzeltmesi gerekli bence onu biraz milletçe oturtabilirsek devlet okullarının faydasının daha iyi olacağına inanıyorum.

Burcu dedi ki...

Yeliz sana mail attım detayları ;) Umarım hepsi için herşey çok güzel olur...

Burcu dedi ki...

Tarkan'n annesi, bence de biz veliler abartıyoruz herşeyi. Aslında çocukların tek ihtiyacı olan şey, güvenlik, şefkat, temizlik ve oynayabilecekleri arkadaş. Oyuncak bile gerekmiyor, zira onlar zaten beraber olunca bir şekilde oyun kurup, kendilerini oyalayabiliyor ve mutlu olabiliyorlar.

Serpil dedi ki...

Arda kuzusu icin hayirli ve ugurlu olsun.. Anneler heeer zaman en dogru karari verirler zaten. Opuyorum seni super annem:)

anne kaleminden dedi ki...

a hayırlı olsun :) çok merak ettim ama ben okulunuzu, bizimkine benzettim ilk fotoda ama emin değilim :)

Burcu dedi ki...

Serpilcim içim çok rahat yaa, inşallahhep böyle de gider...

Burcu dedi ki...

Nihan, annekaleminden@gmail.com adresine mail gönderdim...Ah keşke aynı okul olsa.... Lütfeeennnnn...

anne kaleminden dedi ki...

ben de mail attım ama aynı değil malesef...

Gülşah dedi ki...

çok dogru tespitlerde bulunmussunuz bu gelgitleri bizde cok yasadık 2 senedir devlet okulunda oglum ve birgun bile pismanlık yasamadık.Yarım gün okulda yarım gunde etudte olması onuda bizide mutlu ediyor.insallah sizde memnun kalırsınız

Bihter Akyol dedi ki...

okulunuzu merak ettim, biz de seneye başlayacağız ve şimdiden telaşı sardı beni. yazınızı okuyunca devlet okulu da olabilir mi diye düşündüm.sizin arastırdığınız başka okullar var mı ve hangi okula gidiyor oğlunuz bilgilendirebilirseniz sevinirim. ve tabi ardacığa başarılar diliyorum .:)

Yağız Efe Acı dedi ki...

Biz de aynı sıkıntılarla başlayıp sonrasında devlet okuluna karar verdik.Şuan 4.sınıfa geçtik.Şunu unutmamak lazım iş sadece okul ve öğretmen değil.Veli(özellikle anne)çocuk ve öğretmen hepsinin uyumu gerekli.
Her şey gönlünüze göre olur inşallah.

Burcu dedi ki...

Gülşah Hnım evet biz de şimdilik haftanın 2 günü etüte başlatıyoruz Arda'yı. Sizin de memnun olduğunuza sevindim darısı bizim başımıza.. Sevgiler..

Burcu dedi ki...

Bihter hanım okul adlarını buradan yazmaktan kaçınıyorum açıkçası.. Mail adresinizi yazarsanız iyi dedikleri birkaç devlet okulu ismi daha biliyorum, size mail atıyım.. Sevgiler..

Burcu dedi ki...

Sevil Hanım kesinlikle doğru, illaki evde destek alması gerekli, herşeyden önce asıl okul ev, asıl öğretmenler de anne-babalar değil mi zaten.. Hayırlısı herşey yolunda gider umarım..

esen dedi ki...

Burcucuğum çok çok hayırlı olsun. Bizimkiler de birinci sınıfa başliyor bu yil, ama özele. Dediğin gibi kırtasiye ve kıyafet alımında ilk şoku yaşadık, umarım hayırlısı oluyordur.En önemlisi öğretmen diyorlar ya,onu şansa bırakmadığını düşünüyorum:)Yapamadığımızı yaptığınız için tekrar kutluyorum. Sevgiler.

Burcu dedi ki...

Esencim ya bir de sizde ikiz olunca Allah kolaylık versin diyorum. Hangi özel okul olduğunu hatırlamıyorum ama sonuçta her özel okul kötü, her devlet okulu da iyi değil. Hakkımızda hayırlısı olsun. Görüşelim en kısa zamanda.. Evet bizim size bir gelme sözümüz vardı di mi :))

esen dedi ki...

görüşelim elbette. ne zaman isterseniz buyrun bekleriz :)

Nurten dedi ki...

Burcucum öncelikle hayırlı olsun Arda ya, çok başarılı ve mutlu bir eğitim hayatı olsun , yine bayıldım yazdıklarına çok çok güzel ifade etmişsin hayat toz pembe değil çocuklarımız kompleksiz ve mutlu olmayı becerebilsinler
Şunu söyleyeyim bende yıllardır özel okulda çalışan bir öğretmen olarak tek fark yabancı dil ve o da haftanın bir iki günü takviye edilebilir en önemlisi sınıf öğretmeni işin diğer yönü dediğin gibi
Özelde çalışan öğretmenlerin de hedefi KPSS den o yüksek puanları alıp atanabilmek ;)
En iyi okul Eve yakın olan okuldur , kararınızdan dolayı tebrik ediyorum sizi

modaerator ruzgar dedi ki...

gece gece okudum ömür'e de okuttum. Senin bakış açına bayılıyorum her cümlende zeka fışkırıyor. Yakınımda olsanız keşke yassim,sen ve ayçam.
yarın bu yazı twitter'a link kesin.

Ardişkoyu öperim zihin açıklığı versin Allah.

Adsız dedi ki...

Şanlıurfa nın bir ilçesinde merkzden 60 km uzaklıkta bir köy okulunda öğretmenim.Okullar bu hafta birinci sınıflar için acıldı ama onların büyük bir cogunlugu hala baska sehirlerdeler.hayır çeşme bodrum değil ya giresun da fındıkta,ya da izmir de domates topluyorlar.ingilizce demişsiniz ya ben de kaygılanıyorum acaba bu yıl kac tane türkçe bilmeyen öğrencim olacak diye.acaba kış cok mu soguk gececek.acaba kömürü nerden tedarik edebiliriz.(kendi paramızla) tezek koca sınıfı ısıtmıyor çünkü.cocugunuz ileride bu cocuklarla da bir araya gelecek.buralardaki cocukların tek gördüğü yer bu köy,bu çöl.onlar için çok kaygılıyım.kızların cocuk gelinler oldugu bir yerden bahsediyorum.Burda sartlar cok Zor cok acımasız.okuldan konu acılmısken biraz dertlesmeyi istedim ama sanırım biraz bogdum sizleri.bahsettiğiniz tarzdaki okullarda da muhtemelen orta yaş meslektaşlarım calısıyordur ve kpss sürecinden geçmişler midir süpheliyim.ancak kpss asla bir kıstas değil.bunu 88 almıs biri olarak söyluyorum.Ben bir cocugum olsaydı iyi bir öğretmenin öğrencisi olsun isterdim.okudugu okulun devlet ya da özel okul olmasını cok umursamazdm.umarım her sey gönlünüzce olur.Ufaklıga basarılar .

Okay dedi ki...

Merhaba Burcu Hanim, Bizim de tercihimiz devlet okulu oldu, Genel olarak egitim sisteminden dolayi hem ozel hem de devlet okulu farketmeksizin kaygilarim var. Servis tasimaciligini sevmemisimdir, ozel okul olsa gec saatte cikilan okuldan birde uzun sure serviste zaman gecirilecek.Simdi yuruyerek bile gidilebilen bir okul cazip geldi, 2. sinifta belki kendi basinada okula gider. Ozel okulun tercih edilmesi sadece cocuk icin degil ayni zamanda aileler kendilerinide dusunduklerinden diye tahmin ediyorum. Anne baba icin cok daha rahat. Sabah cikan cocuk aksam gec saatte evde oluyor, nerdeyse sadece haftasonu ilgileniliyor, bizim simdi en buyuk sikintimiz okul saatinden sonra gunun geri kalaninda ayri bir aktivite bulmak .

Burcu dedi ki...

Nurten inşallah kendimiz için en doğru kararı vermişizdir. Şu ilk haftada moralimiz bu konuda yüksek ;) öperim...

Burcu dedi ki...

Tuğbacım çok teşekkürler canım benim. Keşke burda olsaydınız hakkaten... Rüzgarımı öp kokla...

Burcu dedi ki...

Hocam adınızı yazmamışsınız obyüzdrn hocam diye hitap etmek istedim. Kesinlikle sizin gibi öğretmenlere çok öok saygı duyuyorum. Maalesef ki yazdıklarınız gibi de bir gerçek var, her ne kadar bizler sadece televşzyonlardan gorduklerimiz kadarını biliyorsak da durum çok çok daha kötü ve ciddidir eminim :(( sevgiler...

Burcu dedi ki...

Okay bey merhaba, bizim okul oglen 13-18 arası, bazı günler berk oyun grubuna gidince ardaya bakacak biti olmuyordu evde ben de haftanın 2 günü için okula çok yakın bir etüt buldum ona gidecek. Umarım siz de bu tarz etüt veren yerler bulabilirsiniz..

Ayşe dedi ki...

Burcu hanım hayırlı olsun eğitim yılınız.
Sizi Arda nın küçüklüğünden beri takip ediyorum. Ankaralı bir anne olarak okulunuzu ben de merak ettim. Rica etsem bana da -e posta atar mısınız? Teşekkürler.
aysebaltoprak@hotmail.com

Adsız dedi ki...

Burcu hanım hayırlı olsun, okul ile ilgili yaptığınız araştırmalar ile ilgili rica etsem bana da -e posta atar mısınız? Teşekkürler.
dnzoney@gmail.com

Esin Hammuşoğlu dedi ki...

Burcu hanım sizin adınıza çok sevindim. Çok mantıklı yazmışsınız her zamanki gibi zaten yazılarınız hep yardımcı bizlere:)teşekkür ederiz. Bu kararı vermek çok zor olsa gerek. Çalışan bir anne evde bir küçük.Herkes çocuğunun iyiliğini düşünüyor elbet. Birde şartlar var.Ankara büyük şehir artık eskisi gibi çocuğunu komşu çocuklarına emanet edip okula gönderemiyor. Tam gün çalışınca al çocuğum ben yokken kapıyı aç komşu yardım eder diyemiyoruz. Bu dertler olunca da biraz özel okula yöneliyoruz malum servis tam gün olması. E diğer özellikleri de cabası mevcut un az olması ingilizce olması bazılarında aktivite olması. Biz devlette okuduk açıkta mı kaldık hayır devlet okullarını beğenmiyor değilim ama işte yarım gün olması kalabalık mevcutlar. Benim kızım 5 yaşını doldurdu birde evde 16 aylık oğlum var.Gelecek sene bizimde bu çile var dedikleriniz çok etkiledi gönlüm özelden yana gibi ama dediğiniz gibi iki çocukla ilerde nasıl olacak ve sosyal açıdan nasıl olacak.İşin üniversitesi var özel şansını o zaman kullanmak daha mantıklı gibi.Ben Ankara emek te oturuyorum şimdiden dertlenmeye başladım hangi okul özel mi devlet mi etüt nasıl olucak servis mi off. Bana da mail atabilir misiniz araştırdığınız yerleri ve hangi okuldasınız. esinaykut@gmail.com

Burcu dedi ki...

Esin Hn,geçen sene oğlumun gittiği kolejde dersler 15:30da bitiyordu. etüte kalırsa da 17:00'de. Ben işten 17:30-18:00de çıkınca onu yine evde karşılayacak kimse olamıyordu maalesef. yani bizim gibi gurbete yasayanlar için, akraba-tanıdık-komşu..vb gibi alternatifleri olmayanlar için tek seçenek en azından yarım gün bir çalışan bayan bulunması. Çünkü bunun hastalığı var, ya da olduk olmadık zamanlarda okulların tatil edilip işyerlerini tatil edilmemesi durumları var. Böyle düşünüce devlet okulu da bizim işimize daha çok yaradı açıkçası. Okul bir kere 13:00-18:00 arasında ve eve yürüme mesafesinde. Ama tabii ki bu bize uyan model oldu. Keşke çalışmak zorunda olmasak...

senay c dedi ki...

Burcu hayırlı uğurlu olsun. Yiğit de devlet okuluna gidiyor. biz çok memnunuz. Umarım okul hayatı boyunca mutlu olurlar.
Sevgilerle
Şenay

Burcu dedi ki...

Şenay çok teşekkür ederim inşallah hepsi için herşey,n en güzeli olur. Sevgiler..

Zeren dedi ki...

En doğru kararı verdiğinize eminim. İçini de rahat tut; her özel okul çok iyi değil ; her özel okula giden çocuk da süper ingilizce konuşmuyor..çocuk istediği sürece spor ve dil de dışardan desteklenebilir sonuçta.İş hesap yapmaya gelince 2 çocukla işin içinden çıkmak zor gerçekten de..Hayırlı olsun canım..

Burcu dedi ki...

Çok teşekkürler Zerencim hepsiiçin hayırlı oksun ;)

sadece ben dedi ki...

Merhaba,
Tamı tamına sizin gibi düşüyorum..Eğer bizler desteklersek her çocuğun kendi yolunu bulacağını düşünüyorum.. Herkese hayırlı olsun..

Burcu dedi ki...

Sadece ben, evet aynen... Umarım destek konusunda da yetersiz kalmayız.. Sevgiler..

elif dedi ki...

Burcu benim cesaret edemediğime cesaret etmişsin, ben de ağustos sonuna kadar kendimi yedim bitirdim, yine bir değişiklik yaptım, eve yakın bir özel okula aldım Nazlı'yı. Yarım gününü doldurabileceğime inancım tam olsaydı ben de senin gibi yapmayı çok istemiştim. Ama bizim evde bir yardımcımız yok ve ben sosyal açıdan da tam destekleyemeyebilirim diye düşündüğüm için veremedim bu kararı. Senin bu konuda çok organizeli davranacağına inanıyorum ben, bence en güzelini yapmışsın. Hayırlı olur inşallah.

Burcu dedi ki...

Elif evet bir de yarım gün meselesi var tabii, Berk'ten dolayı bizim bakıcımız vardı o yüzden çok düşünmedim o konuyu ama bakıcısı olmayan arkadaşlarım da etüte 5 gün vererek çözdü o sorunu. Ben ardayı sadece 2 gün gönderiyorum etüte çünkü bakıcımız o 2 gün berki oyun grubuna goturuyor. İnşallah özel- devlet herkes memnun kalı okullarından öğretmenlerinden de güzel bir nesil yetiştiririz. Öpüyorum...

Adsız dedi ki...

Merhaba Burcu hanım,
Umarım okul deneyiminiz beklediğiniz şekilde devam ediyordur.
Okulla ilgili yaptığınız araştırmaları benimle de paylaşır mısınız?
Teşekkürler.
(pinarakduman@gmail.com)

Gözde Çevik Aslan dedi ki...

Merhaba Burcu Hanım, biz de bu yıl başladık okul araştırmaya, ve devlet mi özel mi düşüncelerine. Siz hangi devlet okulunu tercih ettiniz, bilgi verebilir misiniz? gcevikaslan@yahoo.com

Sinem Topsakal dedi ki...

Merhaba Burcu Hanım,
Ben de kızım için okul arayışına girdim bu sene. Tahmin edebileceğiniz üzere kafam çok karışık:( Bizim de evimize yakın, iyi olduğu söylenen bir devlet okulu var. benim çekincem dil konusunu nasıl halledebileceğimiz hususunda. siz dili nasıl desteklediniz acaba?
okulunuzun ismini ve okul sürecinde yaptığınız araştırmayı bana da mail atabilirseniz çok sevinirim. sinemtopsakal@gmail.com
teşekkürler, sevgiler...

Rabia uğur dedi ki...

Merhaba Burcu Hanım, biz de bu yıl başladık okul araştırmaya tahmin edersinizki kafalar çook karışık bizide okulunuz hakkında ve bildiğinizi diğer devlet okulları hakkında bilgilendirebilirmisiniz şimdiden teşekkürler (rbugur@hotmail.com)

Songul Fevzioglu dedi ki...

Merhaba Burcu Hanım, elinize sağlık, faydalı bir yazı olmuş. Okul adını öğrenebilir miyim? Bir sorum daha olacak, devlet okulunda geçen bir yıldan sonra düşünceleriniz hala aynı mı? Deneyimleriniz bana ışık tutacak. sfevzioglu@gmail.com

ESRA GULER dedi ki...

Burcu Hanım Merhaba; uzun zamandır sitenize bakamamıştım. Şu anda özel okuldan alıp devlete mi versek diye düşünürken sizin bu kararı uygulamaya geçirdiğinizi görünce hemen fikrinizi almak istedim: Arda hangi okula gidiyor; araştırdıklarınızdan başka hangi okulları tavsiye edersiniz? Yazabilirseniz çok çok memnun olurum. emailim esra134@yahoo.com